امروز كتابخوانى و علم‏ آموزى، نه تنها يك وظيفه ‏ى ملى، كه يك واجب دينى است؛ «مقام معظم رهبری»



























 
خه
با هدف اجرای مصوبات جلسه شورای معاونین نهاد در شهرستان بهارستان؛ کارگاه آموزشی « هنرهای کاربردی ویژه نوجوانان » برگزار شد در راستای اجرای مصوبات جلسه فوق‌العاده شورای معاونین نهاد در شهرستان بهارستان، کارگاه های آموزشی «هنرهای کاربردی » ویژه اعضای نوجوان کتابخانه های عمومی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران؛ پس از برگزاری نخستین نشست فوق العاده شورای معاونین نهاد در شهرستان بهارستان در تیرماه ۹۷ که به بررسی وضعیت اولین شهرستان از ۳۱ شهرستان معرفی شده از سوی شورای اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص داشت،   دوره های متنوع آموزشی با حضور اساتید برجسته در شهرستان برگزار شد و کارگاه های آموزشی هنرهای کاربردی ویژه نوجوانان یکی دیگر از این کارگاه هاست که از هفته گذشته در کتابخانه های عمومی شهرستان بهارستان شروع به کار کرده است.

پریسا سندسی؛ مدرس کارگاه های نقاشی و خلاقیت در بیان اهمیت برگزاری این کارگاه گفت:امروزه تمام روانشناسان تجربی متقاعد شده اند اگر قوه ی ابتکار کودک را در جریان نقاشی و مشارکت و کار گروهی  تقویت کنیم منجر به ساخته شدن  شخصیت کودک می شود. نادیده گرفتن این ابتکار و یا سرکوب کردن آن با عمل کسل کننده کپی برداری و رسم هندسی، از نتایج عدم خلاقیت و تخیل در فرایند رشد کودک می باشد. بنابراین تلاش ما باید کمک به پرورش شخصیت و نیروی خلاق کودک از طریق فعالیت های هنری و مخصوصا نقاشی باشد.

وی افزود:در همین راستا نهاد کتابخانه های عمومی کشور با برگزاری کارگاه آموزشی هنرهای کاربردی ویژه نوجوانان در شهرستان بهارستان به این امر اهتمام ویژه ای داشته اند که اولین جلسه از این کارگاه آموزشی، در کتابخانه شهید پور غلامی با حضور اعضای نوجوان برگزار شد.

سندسی گفت:روش آزاد و خلاقانه ای برای ترسیم نقاشی در این کارگاه ها آموزش داده می شود. به صورتی که در اولین جلسه ابتدا برای نوجوانان کمی عجیب بود ولی هنگامی که با کار عملی عجین شدند برای نوجوانان هم جذاب شد.

سندسی در خصوص مباحث مطرح شده در اولین جلسه گفت: هفته اول این کارگاه تمرین «تجربه بافت» بود؛ هر شی ای که لمس بشود احساس متفاوتی را برای فرد ایجاد می کند. لمس تنه درخت یا برگ درخت با لباس و ... متفاوت است؛ من در اولین جلسه از نوجوانان خواستم درک و تجربه خودشان را از لمس اشیاء اطراف خود به صورت نقاشی رسم کنند. نوجوانان برای درک و حس بیشتر این تجربه، به حیاط کتابخانه رفتند و به لمس اشیاء داخل حیاط پرداختند و سپس به رسم تجربه خود پرداختند. آنها یک برگ کاغذ را به بخشهای ۱۲ گانه تقسیم کرده و حس خودشان را از لمس هر شی به صورت نقاشی رسم کردند.

بيشتر
نسخه قابل چاپ